Muzeum im. W. Gombrowicza
Dni Kolbergowskie
Zderzenie pokoleń
Salceson Wizytowy
Południowe Mazowsze – Marką Turystyczną
Projekt „Południowe Mazowsze – Marką Turystyczną” jest inicjatywą partnerską, realizowaną przez dwie Lokalne Grupy Działania z terenu woj. mazowieckiego: LGD „Razem dla Radomki”, LGD „Dziedzictwo i Rozwój”
Działania określone w projekcie będą wsparte zaangażowaniem i udziałem dodatkowych czterech lokalnych grup działania z terenu południowego Mazowsza” w tym” LGD „Wspólny Trakt”, LGD „Wszyscy Razem”, LGD „Puszcza Kozienicka”, oraz LGD „Na Piaskowcu”.
Aktualności
15.05.2014
Zapytanie ofertowe
Zapytanie ofertowe na opracowanie materiałów graficznych projektu Południowe Mazowsze – Marką Turystyczną:
pobierz
Projekt będzie realizowany do października 2014
Cel projektu
Projekt „Południowe Mazowsze – Marką Turystyczną” ma na celu budowę i promocję marki „Południowego Mazowsza”, poprzez realizację szeregu działań promujących obszar Partnerów i turystykę na terenie gmin tworzących poszczególne LGD. Zaplanowane działania w projekcie umożliwią dotarcie z przekazem promocyjnym, prezentującym walory Południowego Mazowsza do mieszkańców regionu, województwa mazowieckiego oraz turystów z całego kraju. Nadrzędnym zamierzeniem projektu – jest promocja obszaru Południowego Mazowsze, poprzez pobudzenie aktywności innowacyjnej opartej na wykorzystaniu zasobów lokalnych, dziedzictwa kulturowego oraz turystyki.
Zadania projektu
- Opracowanie systemu identyfikacji wizualnej oraz materiałów graficznych projektu
Opracowany zostanie system identyfikacji wizualnej Południowego Mazowsza, który pozwoli zidentyfikować nasze działanie i odróżnić je od innych, wykreować wizerunek naszej marki na rynku. System identyfikacji wizualnej jest szczególnie ważny, albowiem kształtuje odczucia odbiorcy, tak by były podstawą do budowania jednoznacznego, pozytywnego i rozpoznawalnego wizerunku.
W ramach realizacji działań promujących obszar południowego Mazowsza zostaną przygotowane 3 rodzaje materiałów promocyjnych-ulotek. Prezentować one będą Muzeum im. Witolda Gombrowicza we Wsoli, Muzeum im. Oskara Kolberga w Przysusze. Przygotowana zostanie również ulotka promująca atrakcje turystyczne, kulturalne i historyczne obszaru LGD „Razem dla Radomki”.
Opracowany zostanie folder-publikacja, w której przedstawiony zostanie szlak kulinarny w naszym regionie. Zostaną w niej zaprezentowani producenci wyróżniający się wysokiej klasy oferowanymi produktami spożywczymi. - Opracowanie aplikacji mobilnej na smartfony
Cele projektu zostaną osiągnięte dzięki realizacji nowatorskich działań na terenie obszaru Partnerskich LGD. Opracowana zostanie mobilna aplikacja na smarftony – stanowiąca wirtualny przewodnik po terenie Partnerów, z której każdy będzie mógł korzystać bezpłatnie. Zawierać będzie ona aktualne informacje o najbliższych wydarzeniach, zabytkach i ciekawych miejscach. Wyposażona zostanie w trasy turystyczne, piesze i rowerowe, treści turystyczne, katalog najciekawszych miejsc. Dzięki niej będziemy zawsze informowani o aktualnych wydarzeniach, ciekawych miejscach i inicjatywach odbywających się w regionie. - Udział w Targach Produktów Tradycjnych i Ekologicznych „Regionalia”
W dniach od 4 do 6 kwietnia 2014 r. w Warszawie odbyła się trzecia edycja Targów Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia, uważana za największa imprezę poświęconą produktom regionalnym i lokalnym w naszym kraju. Uczestniczyły w niej Lokalna Grupa Działania „Razem dla Radomki” oraz Partner LGD „Dziedzictwo i Rozwój”. Targi poświęcone są szeroko pojętej promocji zdrowej, ekologicznej żywności i wyrobom regionalnym z Polski jak i ze świata. „Regionalia” mają na celu promocję lokalnych producentów żywności, którzy posługują się naturalnymi, ekologicznymi bądź tradycyjnymi sposobami jej wytwarzania. Dzięki rozszerzonej formule, połączone są one z Targami Turystyki i Wypoczynku „Lato”. - Opracowanie i wykonanie gadżetów promocyjnych-kubki z nadrukami.
LGD „Razem dla Radomki” w ramach realizacji działań promocyjnych zmierzających do budowy silnej marki Południowego Mazowsza, zaplanowała przygotowanie gadżetów promocyjnych-kubków z nadrukami, które będą promować produkt tradycyjny Paprykę Przytycką - Opracowanie publikacji – przewodnika turystycznego Południowego Mazowsza
Lokalne Grupy Działania przygotują opracowanie publikacji – przewodnika turystycznego, który oprowadzi nas po najciekawszych zakątkach obszaru partnerów projektu. Będzie on zawierał informacje o najciekawszych atrakcjach turystycznych, na temat historii i kultury. Opracowanie będzie zawierać fotografie, oraz mapy przedstawiające wybrane trasy turystyczne. Uzupełnione będzie o informację o bazę adresową. - Opracowanie i wydruk publikacji „Smaki Radomki”
Smaki Radomki – to publikacja, która przedstawiać będzie dziedzictwo kulinarne obszaru LGD „Razem dla Radomki”. Tradycje kulinarne stanowią istotą część naszej tożsamości kulturowej, a pielęgnowanie dziedzictwa kulinarnego w oparciu o produkty tradycyjne i regionalne jest kluczem do rozwoju regionu i szansą dla mieszkańców.
W opracowaniu przedstawione zostaną przepisy na dania przygotowane z produktu tradycyjnego „Papryki Przytyckiej”, omówione zostaną produkty tradycyjne i regionalne, które cechują się najwyższą jakością, wytwarzane są zgodnie z tradycyjnymi metodami i naturalnymi, przy wykorzystaniu zakorzenionych w tradycji receptur. Wydawnictwo promować będzie także turystykę kulinarną, wskaże nam miejsca gdzie możemy spróbować przepysznych dań tradycyjnych i regionalnych. - Fitness Park w Gminie Iłża oraz w Gminie Zwoleń.
Na terenie Lokalnej Grupy Działania „Dziedzictwo i Rozwój” powstaną 2 kompleksy Fitness Parków na powietrzu. Jeden z nich zostanie zlokalizowany na terenie gminy Zwoleń, a drugi w gminie Iłża. Siłownie te przeznaczone będą dla różnych grup wiekowych: dla osób starszych, dzieci, młodzieży jak również dla osób niepełnosprawnych, dla stałych bywalców siłowni tradycyjnych. Miejsca te pełnić będą wówczas rolę wyposażonego centrum rekreacyjno – integracyjnego dla mieszkańców. Zakłada się zakup sprzętu sportowego do ćwiczeń na świeżym powietrzu. Urządzenia te będą bezobsługowe, całkowicie bezpieczne, odporne na warunki atmosferyczne i próby zniszczenia. Służą do ćwiczenia całego ciała i poprawiają koordynację ruchową, a także stanowią doskonałą formę spędzania czasu wolnego. Projekt ma na celu propagowanie aktywnej formy spędzania czasu wolnego na świeży
Więcej informacji o projekcie oraz aktualności znajdziecie Państwo na stronie www.wdolinieradomki.pl