finansowanie

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.
Operacja mająca na celu wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju Stowarzyszenia „Razem dla Radomki” w tym realizacji działań Planu Komunikacji współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach poddziałania 19.4 „Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji” – działanie 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.

Planowany wynik operacji: osiągnięcie zaplanowanych z Lokalnej Strategii Rozwoju „Razem dla Radomki” na lata 2016-2023 wskaźników w zakresie rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność.

logo razem dla radomki
atrakcje regionuAtrakcje regionu
ATRAKCJE REGIONUMorze Domaniowskie
Muzeum im. W. Gombrowicza
więcej >
nasze inicjatywyNasze inicjatywy
NASZE INICJATYWYJarmark Ludowy w Bieniędzicach
Dni Kolbergowskie
więcej >
PROJEKTY LGDProjekty LGD
PROJEKTY LGDPMMT
Zderzenie pokoleń
więcej >
PROJEKTY LGDProdukty Tradycyjne
PRODUKTY TRADYCYJNEPapryka Przytycka
Salceson Wizytowy
więcej >
ankieta
centrum aktywności lokalnej
nasze wydawnictwa

Stowarzyszenie
Lokalna Grupa Działania
„Razem dla Radomki”
tel/fax: (48) 38 58 996
tel. kom.: +48 572 361 068 zarzad@razemdlaradomki.pl

Zapisz się do newslettera

Budowa silnej marki produktów tradycyjnych i dziedzictwa kulinarnego Doliny Radomki

O projekcie Aktualności Zamówienia Materiały do pobrania Kontakt

mazowsze

O projekcie

Stowarzyszenie „Razem dla Radomki” w miesiącu lipcu 2017 rozpoczęło realizację działań w ramach projektu Budowa silnej marki produktów tradycyjnych i dziedzictwa kulinarnego Doliny Radomki.Jest to nowy projekt, który otrzymał dofinansowanie w ramach konkursu na realizację zadania publicznego Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego dla Zadań 12 i 13 ogłaszanego przez Zarząd Województwa Mazowieckiego. Inicjatywa ta stanowi kontynuację kierunku działań zapoczątkowanych przez LGD „Razem dla Radomki” w obszarze budowania silnej marki produktów tradycyjnychi rozwoju dziedzictwa kulinarnego Doliny Radomki.

Dziedzictwo kulinarne i tradycje kulinarne stanowią bardzo istotną cześć naszej tożsamości kulturowej, w którym niezbędnym aspektem jest pielęgnowanie dziedzictwa kulinarnego obszaru w oparciu o produkty tradycyjne, które dziś stają się kluczem do rozwoju naszego regionu i mieszkańców. Chcemy podjąć wielotorowe, ale kompleksowe inicjatywy, które pozwolą nam na kreowanie mocnej marki produktów tradycyjnych z terenu Południowego Mazowsza, zbudować spójną sieć i Szlak Kulinarny Południowego Mazowsza – Doliny Radomki, wpłynąć na ich promocję i rozpoznawalność. Naszym celem jest też wykreowanie i urynkowienie wybranych produktów lokalnych i tradycyjnych, dlatego w ramach projektu podejmiemy działania szkoleniowe skierowane do przedsiębiorców i rolników, którzy będą mogli zdobyć wiedzę z zakresu nie tylkowytwarzania, realizacji działań marketingowych, ale przede wszystkim przedstawimy im zakres możliwości jakie stwarza dziś produkcja zdrowej żywności i jej wpis na Listę Produktów Tradycyjnych Prowadzonych przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz na Sieć Dziedzictwa Kulinarnego.

Projekt skierowany jest do mieszkańców – producentów, organizacji związanych z promocją dziedzictwa kulinarnego obszaru wiejskiego południowego Mazowsza, zamieszkujących na terenie powiatów radomskiego, przysuskiego, zwoleńskiego.

  • producentów żywności, restauratorów, właścicieli obiektów gastronomicznych – którzy będą promowani a także edukowani w działaniach związanych z rozwojem proponowanych przez nich usług,
  • rolników i mieszkańców obszarów wiejskich, przetwórców, osób prowadzących gospodarstwa agroturystyczne, restauratorów, właścicieli punktów gastronomicznych – którzy zechcą wziąć udział w warsztatach i szkoleniach z zakresu zdobycia umiejętności w zakresie produkcji, przetwarzania i rozwijania produktów kulinarnych, spożywczych obszarów wiejskich,
  • w tym w szczególności producentów produktu tradycyjnego „Papryki Przytyckiej”.

Najważniejsze zadania, inicjatywy:

  • Promocja projektu. Wydruk publikacji Przewodnik Kulinarny Produktu Tradycyjnego Papryki Przytyckiej.
    W ramach działań zamierzamy realizować szeroką kampanię medialną, upowszechniającą realizację projektu.W ramach zadania wydana zostanie publikacja przewodnik kulinarny Produktu Tradycyjnego Papryki Przytyckiej, który zawierać będzie informacje nt. tego wyjątkowego warzywa, historię uprawy, informację o produkcie tradycyjnym, a także przepisy na najciekawsze dania i potrawy.
  • Organizacja szkoleń z zakresu budowy silnej marki produktów tradycyjnych . E-learning.
    Założeniem naszych działań jest zarówno przeszkolenie osób które zechcą zdobyć wiedzę pozwalającą im na rozwijanie działalności związanej z produkcją produktów regionalnych i tradycyjnych, aktywizacja istniejących już producentów i wskazywanie im dróg rozwoju, budowanie silnego potencjału marketingowego producentów. Będą to szkolenia w ramach szkoleń stacjonarnych poświęcone tradycyjnemu przetwórstwu produktów i ich sprzedaży oraz organizacji żywienia w oparciu o kuchnię regionalną i produkt lokalny. w ramach projektu udostępnione nieodpłatnie przez LGD „Razem dla Radomki” będą szkolenia e-learningoweprezentujące następującą tematykę:
    • Rola produktów w rozwoju obszarów wiejskich,
    • Produkty tradycyjne i lokalne w systemie żywności wysokiej jakości, Marketing i budowa silnej marki produktów tradycyjnych,
    • Wykorzystanie dziedzictwa kulinarnego w turystyce wiejskiej i agroturystyce,
    • Papryka Przytycka – produktem tradycyjnym.
  • Współorganizacja Ogólnopolskich Targów Papryki w Przytyku.
    Ogólnopolskie Targi Papryki w Przytyku to jedna z największych branżowych imprez poświęconych branży rolniczej. Impreza stanowi formę promocji przednich odmian papryki, na które popyt stale wzrasta. Z roku na rok, uczestniczą w nim tysiące mieszkańców gminy Przytyk i okolicznych miejscowości, a także coraz liczniejsze grono gości z poza regionu.W trakcie wydarzenia przygotowane zostaną stoiska wystawiennicze przez LGD „Razem dla Radomki” przy współpracy z organizatorami Targów – Gminą Przytyk. Zostaną na niej udostępnione nieodpłatnie miejsca gdzie będą mogli być promowani nie tylko producenci papryki, ale wytwórcy produktów tradycyjnych, regionalnych. Dodatkowo w trakcie trwania wydarzenia LGD ogłosi rozwiązanie konkursu na najlepsze potrawy z papryki, który ogłoszony zostanie przez nią na stronach internetowych w miesiącu lipcu 2017 r. .
  • Udział w X Międzynarodowych Targach Żywności Ekologicznej i Naturalnej NATURA FOOD.
    W miesiącu październiku 2017 roku odbędą się X Międzynarodowe Targi Żywności Ekologicznej i Naturalnej NATURA FOOD oraz VI Targi Ekologicznego Stylu Życia beECO – najważniejsze wydarzenie branży eko produktów w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.Targi stanowią idealne miejsce do promocji naszych produktów, możliwości nawiązania kontaktów handlowych, pozyskania nowych odbiorców i konsumentów, a przede wszystkim stanowić będą niezbędny element wpływający na budowę silnej marki naszych produktów. Na stoisko zaprosimy wiodących producentów papryki, pozostałych produktów tradycyjnych i najlepszych producentów ze Szlaku Kulinarnego Doliny Radomki.

Partnerskie Mazowieckie LGD

Ważne linki:

program leader
rural

więcej: polecane strony

kalendarz 2024
Stowarzyszenie LGD Razem dla Radomki Facebook
Stowarzyszenie LGD Razem dla Radomki YouTube
NASZE STRONY
Stowarzyszenie LGD Razem dla Radomki
W dolinie Radomki
Innowacyjna Radomka
Panoramy
E-Akademia
Papryka Przytycka
Mazowiecka Sieć
Skip to content